WRÓĆ

PWOŚ #3: Podstawy wiedzy o ściąganiu


Porady i najważniejsze kwestie jakie należy mieć na uwadze podczas ściągania w szkole lub na studiach. Wiesz dobrze, że to podstawa zdawania!

W poprzednich tekstach (pierwszy) oraz (drugi) wyjaśniłem Wam dlaczego uważam, że w pewnych sytuacjach można śmiało ściągać. Myślcie sobie co chcecie, ale każdy z nas chociaż próbował zrzynać lub nawet ściągał ze wspaniałym efektem. I co? Upierniczył Wam ktoś za to rękę? Na szczęście nie. A jeszcze lepsza wiadomość jest taka, że niedługo nie trzeba będzie w ogóle martwić się o tego typu oszukiwanie, gdyż nie będzie to potrzebne!

Jednak jak już mowa o ściąganiu to przejdźmy do odpowiedniego rozpoczęcia całego procesu. Sam zostałem przyłapany naprawdę rzadko, a co więcej nawet jeżeli już trafił się przypał to dało się z tego wyjść obronną ręką. Trzeba trzymać się kilku zasad, aby zmaksymalizować prawdopodobieństwo sukcesu.

Podstawy wiedzy o ściaganiu: Pewność siebie

Wszystko zaczyna się jeszcze przed wejściem na salę. Musisz to zrobić z odpowiednim nastawieniem, że w jakkolwiek trudnym miejscu usiądziesz i tak nie masz nic do stracenia. I tak zrobisz swoje. Nigdy nie zrzucaj winy na to, że ktoś Cię podsiadł, że facetka ślęczała nad Tobą, że miałaś lub miałeś pecha. Nikt Tobą nie steruje. To ty podejmujesz decyzje i to Ty przewidujesz sytuacje. Weź los w swoje ręce i zaczerpnij kapkę pozytywnego nastawienia. Inaczej nauczyciel wyczuje rozczarowanie i złą aurę, a przez to podświadomie będzie częściej zerkał w Twoją stronę. Oni szukają słabych i przygnębionych, żeby użreć w pierwszej wolnej chwili. Jak sępy kołujące nad zdychającym jamnikiem na pustyni. Pewność siebie to za mało? Ściągałem na egzaminie ustnym, kiedy wchodziliśmy parami do gabinetu profesora i tam zdawaliśmy. Pick that.

Podstawy wiedzy o ściaganiu: Wybierz miejsce

Jeżeli sądzisz, że ostatnia ławka jest najlepszą opcją to jesteś w błędzie! Przede wszystkim wywiad środowiskowy: poznaj nauczyciela - jakie ma nawyki, a także w jakiej sali piszesz – jak jest wyposażona. Weź te dwie ważne kwestie pod uwagę i usiądź tak, by kątem oka widzieć nauczyciela. Dobrze jest się usadowić w miarę możliwości tak, by był ktoś między Tobą, a nim. Warto wybrać miejsce na środku, aby wmieszać się w tłum. Dzięki temu pozostaniesz w bezpiecznej pozycji nawet, gdy facetce włączy się krążownik i zacznie zapierdzielać po sali jak stare baby na wyprzedaży w Biedronce.

Podstawy wiedzy o ściąganiu: Przekonanie

Cokolwiek robisz, rób to z przeświadczeniem, że nie ma w tym niczego dziwnego i że to naturalne. Nie ma niczego gorszego niż skradanie się i staranność o bycie za wszelką cenę niezauważonym. Nie w tym rzecz! Nauczyciel czy profesor i tak Cię widzi. Jego uwagę skupiają dziwne zachowania i nerwowe ruchy.  On właśnie ma Cię widzieć i pomyśleć, że nic nie przykuwa jego uwagi.

Patrzysz na ściągę? To udawaj, że wbijasz zmrużony wzrok w jakiś punkt jak gdybyś bardzo mocno się nad czymś zastanawiał, a przy tym kiwaj głową albo drap się po brodzie prowokując i przyciągając wzrok nauczyciela. Spojrzy i nie będzie niczego podejrzewał. Im częściej na Ciebie zerknie tym paradoksalnie większe prawdopodobieństwo, że nie zorientuje się. Jak uda Ci się wyczytać jakieś info, to nie zapisuj od razu. Odwróć wzrok. Spójrz zamyślonymi oczyma w ścianę, albo nawet wprost na prowadzącego. A potem przekrzyw lekko głowę, zrób minę jakby Cię olśniło i zapisz. Oni widzą takie drobne gesty kątem oka. Aktorstwo sprawi, że podświadomie uznają, iż bardzo się starasz i naprawdę palisz zwoje mózgowe, żeby coś jeszcze napisać.

Pomogłem? To bardzo fajnie, bo takich porad jest dużo więcej. Może podzielisz się swoimi obserwacjami?

Kolejny wpis za dwa tygodnie. Na Youtube znajdziesz moje filmy, na Instagramie zdjęcia, a na Facebooku różne pierdolety też związane z językami. Warto obserwować, choć dopiero mam zamiar się wkręcić bardziej!

Hej!