Jak powinna wyglądać dobra prezentacja? – słówka z książki “Zasada 3 Minut”

Przygotowałem dla Ciebie biznesowe słówka z książki “Zasady 3 Minut”, czyli poradnika Branta Pinvidic o angielskim tytule “The 3 Minute Rule”. Czemu? Po co Ci wiedzieć jak powinna wyglądać dobra prezentacja? To proste: ciągle coś prezentujemy w życiu. Dlatego ta książka jest warta przeczytania bez względu na to czym się zajmujesz.

Prezentacja to nie tylko presentantion po angielsku. Częściej, w zaawansowanej konwersacji, użyjemy słówka PITCH, które wyjaśniłem w tym artykule. Kliknij i sprawdź!

Komunikacja zmienia się na przestrzeni czasu. Sposób komunikacji jest odpowiedzą na rozwój społeczeństwa. Nasze społeczeństwo do niedawna żyło w “jedynie” zabójczym tempie. Aktualnie całe społeczeństwo żyje w zabójczym tempie, a w dodatku jest bombardowane ogromną ilością informacji. Czujemy jeszcze większą prędkość (velocity, pace, speed). Dobry językowiec to zauważa, ale najlepszy nauczyciel języka jeszcze Cię w tym zakresie do-edukuje! Dlatego czytaj dalej…

(albo posłuchaj, jeśli wolisz:)

Jak powinna wyglądać dobra prezentacja?

Odpowiedzi jest kilka, a nawet kilkadziesiąt (kilkaset?). Skupmy się jednak na poradach z książki, którą przeczytałem i dodatkowo wdrożyłem w życie! Tak! Będziesz mógł lub mogła zobaczyć czy też usłyszeń wykorzystanie tych wszystkich porad w praktyce, w moim wykonaniu. Specjalnie dla Ciebie umieszczam swoje video również na Youtube! Ale najpierw dowiedz się jaki jest plan mojej prezentacji, aby potem oglądać ją z jeszcze większą świadomością całej pracy.

Dobry PITCH

Czym jest PITCH wyjaśniam w innym artykule (kliknij!) Ja na potrzeby swojej szkoły i promocji naszych zajęć potrzebowałem właśnie nakręcić coś w tym stylu. Moja wiedza w prezentowaniu produktów czy usług raczej tyczyła się obszaru B2B (business to business), stąd czułem potrzebę zasięgnięcia innego punktu widzenia.

Po zapoznaniu się z tym co ma do zaproponowania książka “Zasada 3 Minut” Branta Pinvidic uznałem, że to jest to. Schemat w mojej opinii jest bardzo uniwersalnych i plastyczny. Można go z powodzeniem dostosować do potrzeb sprzedażowych, startup’owych lecz również w kontakcie z klientem końcowym.

mateusz stasica medica 2017 - Jak powinna wyglądać dobra prezentacja
Tutaj przykład prowadzenia przeze mnie “pitch’u”, rok 2018.

Jak wygląda plan mojego pitch’u w oparciu o porady z książki “Zasada 3 Minut”?

Moją prezentację zdecydowałem się odpowiednio wydłużyć, by ująć trudne do zaimplementowania dodatkowe elementy, które wyszczególnił autor książki. Postanowiłem użyć nazw angielskich, żeby już można było łatwo przyswoić słówka z książki “Zasada 3 Minut”. Na samym dole znajdziesz jeszcze dodatkową listę ze słownictwem!

Zdecydowałem się na 9 podpunktów według poniższej kolejności:

  1. WHY – “dlaczego?”
    Jakie mam motywy i czemu to ma sens?
  2. YOUR PROBLEM – “Twój problem
    Mówię do Ciebie i wiem z czym się borykasz
  3. THE HOOK – “hak
    Pozytywnym znaczeniu tego słowa, czyli mam dla Ciebie smaczek z detalami
  4. HOW? – “jak?”
    Wiem jak Ci pomóc, ale jak tego dokonam?
  5. ALL IS LOST – “wszystko stracone
    Nie wszystko jest takie perfect, dlatego pogram Ci troszkę na emocjach
  6. ASSURANCE – “zapewnienie
    Jak mogę Cię zapewnić, że serio “robię różnicę” i to działa?
  7. THE EDGE – “krawędź, brzeg
    Pokażę Ci, że mam zaskakującą wiedzę i uchylę rąbka tajemnicy
  8. AM I ABLE TO DO IT? – “czy jestem w stanie temu podołać?
    Prezentuję Ci dlaczego tak i jak bardzo jestem doświadczony!
  9. CALLBACK – “wywołanie, reakcja
    Zadaję Ci kilka mocnych pytań, dzięki którym nie muszę podsumowywać prezentacji, gdyż dzieje się to samo, w Twojej głowie!

No okay, spoko…

… ale jak powinna wyglądać dobra prezentacja w wykonaniu Mateusza? 🙂

Zerknij tutaj:

Udało Ci się wyłapać elementy prezentacji z powyższej listy? Napisz do mnie! biuro@mateuszstasica.pl

Dodatkowe słówka z książki “Zasada 3 Minut”:

  • template – szablon, wzór, model
  • span – zakres
  • proliferation – rozprzestrzenianie, namnażanie
  • dumbdown – ogłupiać
  • longwinded – rozwlekły, nużący
  • gist – istota, esencja
  • to convey – przekazywać
  • to vary – różnicować
  • consequently – konsekwentnie
  • to engage – angażować się
  • feasible – wykonalny, osiągalny
  • to trump – atut, przebić
  • graspable – możliwy do załapania, zrozumienia
  • to endorse – pochwalać, popierać, aprobować