Przejdź do treści

Co dają szkolenia językowe dla firm? 9 nieoczywistych aspektów

Szkolenie językowe dla firm może przynieść (ale zazwyczaj tak się nie dzieje) wiele dobrego. Może to być zwiększona motywacja i kreatywność pracowników, lepsze i łatwiejsze relacje biznesowe, maksymalizacja rentowności projektów, a także pozyskiwanie bardziej kasowych klientów – to perspektywa firmy.

A pracownicy? Zbudują pewność siebie, lepsze zdrowie i osiągi w pracy umysłowej. O zyskach finansowych będzie na samym końcu. Do tego rzut okiem na dobre wzory do naśladowania zachodnich sąsiadów!

Kreatywność

Język angielski dla firm (lub inny język obcy) wpływa na pracę naszego mózgu. Z pewnością każdy pracodawca chce, żeby jego podopieczni byli bardziej pomysłowi. Spójrz: język to kod. Istnieje wiele takich kodów. Te kody powstały wskutek obserwacji świata. Języki różnią się jednak, tak jak różnią się tworzący je ludzie. Poznając nowy język poszerzasz horyzonty myślowe i nabierasz innego sposobu postrzegania świata.

Nauczanie języków w firmach przynosi korzyści w zakresie kulturowym

Poznanie nowego języka ułatwia zrozumienie osoby z zagranicy. Umiejętność ta jest jednak również kluczem do poznania kultury, zrozumienia polityki oraz wyczucia przyzwyczajeń biznesowych. Bez języka nie ma obycia. Szkolenia językowe dla firm mają bardzo duży sens w tym zakresie, o ile sama organizacja rozumie jaki biznes, dla kogo i z kim go prowadzi.

Czas na refleksję, czy “lider na rynku” to zawsze najlepsza opcja.

Otwartość na świat

Powyższe kwestie dotyczące kultury czy polityki rzutują na możliwość poszerzania wpływów. Nauczanie angielskiego dla firm jest istotne w czasach globalizacji i wielu zachodnich inwestycji. Jeżeli nie cała konwersacja w języku klienta, to już nawet kilka wyrażeń sprawi, że zmieni się odbiór. Takie zachowanie sugeruje otwartość i chęć rozwoju. Choćby dlatego warto rozważyć wprowadzenie lekcji angielskiego b2b w firmie.

Szkolenia językowe dla firm to lepsze posługiwanie się… polskim!

Ustrukturyzowane poznawanie języka obcego łączy się z nabraniem wiedzy np. o budowie zdań. Wtedy łatwiej postrzegamy różnice między językami jakimi władamy. Zwiększa to wrażliwość na kwestie lingwistyczne dzięki czemu polepszamy swoje ogólne zdolności w komunikacji. To znaczy, że lepiej i świadomiej komunikujemy w każdym języku – również ojczystym! Dlatego nauczanie języków obcych w firmach ma też wpływ na posługiwanie się językiem polskim.

Zdrowie

Czy angielski b2b może wpłynąć na zdrowie pracowników? Zbadano i potwierdzono, iż nauka języków obcych powoduje rozrost masy szarej mózgu. Za tym idzie:

  • poprawa produktywności, 
  • koncentracji, 
  • zapamiętywania 
  • oraz inteligencji poznawczej. 

To również oznacza zwiększoną odporność na Alzheimera oraz dużo lepsze radzenie sobie z tą chorobą, jeżeli faktycznie zaatakuje organizm.

Nauczanie angielskiego dla firm zwiększa pewność siebie

Wynika to z prostej zależności: im więcej rzeczy wiemy na pewno (a nie jedynie się domyślamy), tym pewniej się czujemy. W biznesie brak pewności siebie nie wróży owocnych relacji, czy zakończenia negocjacji po naszej myśli.

Lepsza obsługa klienta

Wspomniałem już możliwość budowania relacji w świecie. Zastanówmy się jednak nad kwestią szeroko rozumianego Business Developmentu, czyli po prostu dalszej współpracy i rozwoju relacji. Wyedukowany pracownik w pełni zrozumie perspektywę swojego partnera biznesowego. Dlatego szkolenia językowe dla firm przekładają się na obupólne zadowolenie, płynność wymiany informacji i pozytywną ocenę Twojej firmy – co jest kluczowe w rozwijaniu rozpoczętych partnerstw. Zdobycie klienta ostatkami lingwistycznych sił i wspierając się Google Translate, by potem nie być w stanie dowozić – nie ma sensu!

Szkolenia językowe mają wpływ na retencję pracowniczą

Daj swojemu pracownikowi poczucie spełnienia oraz dowartościuj go. Im lepiej się czuje, im dłużej pracownik nie rotuje –  tym większy zysk Twojej firmy. Zwiększone morale załogi to jeden z filarów dobrze prosperującej działalności, która w rezultacie nie musi zbyt często wymieniać swoich podopiecznych. Pracownicy, którzy czują się ważni i docenieni, którzy widzą dodatkową wartość niematerialną zwiazaną z wykonywaniem przez nich zawodem – dużo rzadziej decydują się na zmianę pracy.

Zyski i konkurencyjność firmy

Pomińmy wiele innych kwestii w których Twoja firma zyskuje na nauczaniu języka angielskiego w firmie: prestiż, wizerunek, powyższa lista. Zasobów jakie zwiększa inwestycja w języki obce jest dużo więcej. Skupmy się jednak na bardzo ważnym aspekcie czyli zysku finansowym.

„Badanie ELAN, opublikowane przez Komisję Europejską, wykazało, że znaczący odsetek przedsiębiorstw europejskich każdego roku ponosi straty z powodu niewystarczających umiejętności językowych i międzykulturowych.” (źródło)

Pani Coussins z APPG, Wielka Brytania:

“The UK economy is already losing around £50 bilion a year in lost contracts because of lack of language skills in the workforce,” (źródło)

Brak kompetencji językowych generuje straty – nawet w Wielkiej Brytanii w której językiem urzędowym jest przecież język globalny, angielski.

„The law in most federal states in Germany says that your employer must offer you five days of Bildungsurlaub or “educational leave” per year.” (źródło)

A tutaj trochę z innej beczki: każdego roku niemiecki pracodawca musi przeznaczyć na edukację i rozwój swojego pracownika 5 dni roboczych, czyli 40 godzin. W przełożeniu rocznym: pracownik prawie godzinę tygodniowo musi spędzić dokształcając się w pracy. 

Musi.

To jest wymagane przez prawo.

W naszym państwie prawo nie wymusza świetnych rozwiązań. Wymusza kwestie arcypodstawowe typu “jak nie zrobić sobie krzywdy ołówkiem” (BHP). To o wiele za mało jak na dzisiejsze światowe standardy.

Psst. Tylko… No wiesz. “Standardy” to za mało, by konkurować w świecie,, kreować nowe rozwiązania i być najlepszym.

Pomogę Ci być najlepszym. Szkolenie językowe to ułatwiają. Umów się na bezpłatną konsultację. Zrobimy wstępny audyt wyzwań językowych Twoich lub Twojej firmy:


This will close in 0 seconds

Mateusz Stasica