Co to znaczy USP w biznesie lub marketingu?

Interesuję się biznesem, sprzedażą i marketingiem. Przez to często zauważam słówka czy skróty z języka angielskiego, które przeniknęły do języka polskiego w wielu domenach. Nic dziwnego: język angielski jest mało skomplikowany i jednocześnie bywa naprawdę precyzyjny. Dlatego chcę Ci dzisiaj wyjaśnić co to znaczy USP, jak rozumieć ten skrót, a także w jakich sytuacjach możesz go użyć.

Tutaj zapraszam wszystkich fanów słuchania:

Ten skrót jest szczególnie ważny w sprzedaży i marketingu, gdyż chodzi o komunikowanie wartości. Na styku tych dwóch “działów” jest wiele rozmów o wartościach i unikatowych cechach produktów czy usług. Jeżeli jesteś w tym temacie, to ten krótki artykuł jest dla Ciebie!

Co oznacza skrót USP? Rozwińmy…

unique – niepowtarzalny, unikalny

The features of this product are unique!

Cechy tego produktu są niepowtarzalne!

W USP chodzi o komunikowanie unikatowych wartości.
photo: www.freepik.com, freepik

to sell – sprzedawać

selling – sprzedający, sprzedażowy

They are selling their red car!

Sprzedają swój czerwony samochód!

point – punkt, kwestia, szczegół

I agree, but there is just one point we need to discuss.

Zgadzam się, jest jednak jedna kwestia, którą musimy przedyskutować.

proposition – propozycja, sugestia, zdanie (w gramatyce)

I have a great proposition for you; buy two and the third one you are going to receive for free!

Mam dla Ciebie świetną propozycję. Kup dwa a trzeci dostaniesz za darmo!

No więc, co znaczy USP w biznesie lub marketingu?

Chodzi o “Unikalny Punkt Sprzedażowy“, czy może bardziej po polsku: unikalną cechę produktu – która to właśnie jest pewnym “punktem zwrotnym” w sprzedaży. Ma ona potencjał do przekonania kontrahenta. To jak “Propozycja Nie Do Odrzucenia“.

To tyle! Każde słówko omówione, cały skrót omówiony, przykłady przedstawione. Jeśli chcesz się w końcu nauczyć języka obcego, to koniecznie napisz do mnie! Prowadzę szkołę języków online. Wypełnij poniższy formularz: