Przejdź do treści

Jaka jest najlepsza szkoła językowa? Ta z misją, wizją i wartościami

Jeśli zastanawiasz się jaka jest najlepsza szkoła językowa to musisz kompletnie odrzucić to co widzisz zazwyczaj. Co najczęściej dostrzegasz? Marketing, czyli to, co inni chcą by było przez Ciebie zauważone. Warto wejść głębiej i zastanowić się nad misją, wizją i wartościami, które kreują daną organizację.

Opowiem ci dzisiaj o:

  1. Moich doświadczeniach językowych,
  2. oraz jakie wyniknęły z tego wartości,
  3. by przejść do misji uformowanej na tych wartościach.
  4. Zakończę dalekosiężną wizją, która może Cię zaskoczyć!

Nie jesteśmy zwykłą szkołą, która chce po prostu zwabić klienta
i nauczać go możliwie jak najdłużej, bo na tym polega ich model biznesowy. Nie nauczyć. NA-U-CZAĆ – tak długo jak to możliwe, nigdy nie doprowadzając do celu.

Zacznijmy na samym początku od WARTOŚCI

Naszymi drogowskazami, które pomagają nam w realizacji naszej misji są:

  • Zdrowy minimalizm,
  • Indywidualizacja / Personalizacja,
  • Wytaczanie nowych ścieżek.

Tymi wartościami kierujemy się przy podejmowaniu kluczowych decyzji i są ważne w rekrutacji. Mają też wydźwięk
w treściach, social mediach czy grafikach jakimi się otaczamy. Zauważ, że nawet design naszej strony prezentuje nasze “działania pod prąd” oraz poczucie “zdrowego minimalizmu”.

Wiesz już jaka jest najlepsza szkoła językowa – ta która ma swoje wartości, ale warto je czytelnie wyjaśnić. To z tego powodu przygotowaliśmy też Paradygmaty, czyli krótkie wyjaśnienia tego jak rozumiemy wspomniane wartości.

Po pierwsze: zdrowy minimalizm

  1. Używamy tego co niezbędne: bez przebajerowanych platform, gadżetów, podręczników.
  2. Nie komplikujemy nauki języków nienaturalnymi ćwiczeniami typu kopiuj-wklej.
  3. Szybko nauczamy wąskiego zakresu i realizujemy konkretne cele uczniów.
  4. W swojej komunikacji stawiamy na merytorykę przekazu, a nie jego tanią atrakcyjność estetyczną.

Po drugie: wytyczanie nowych ścieżek

  1. Kreujemy nowe rozwiązania, nowe podejście, nową filozofię i nową perspektywę.
  2. Brzydzimy się utartymi schematami, szczególnie tymi sprzed dekad.
  3. Idziemy pod prąd, bo “tylko martwe ryby płyną z prądem”.
  4. Poddajemy w wątpliwość dla zasady.

Po trzecie: personalizacja i indywidualizacja

  1. Uważamy, że jakość wynika z podejścia typu “garnitur szyty na miarę”
  2. Potrafimy słuchać innych i jesteśmy nastawieni na aktywne rozwiązywanie problemów.
  3. Sami tworzymy przykłady i ćwiczenia dla naszych uczniów (dla każdego z osobna)

Jaka jest najlepsza szkoła językowa? Ta z misją!

Wspomniane wartości pozwalają nam realizować swoje misje i wizje. Misja w naszym rozumieniu to pewien odważny
i duży kamień milowy, który jesteśmy w stanie zrealizować jeszcze za naszego życia. I nie, nie chodzi o cyferki, pieniążki czy biznesowe rozpychanie się łokciami. To jest:

  • cel niezwiązany z biznesem, 
  • idea która łączy z podobnymi ludźmi, 
  • to co napędza nas w gorszych chwilach.

W całym tym procesie jest oczywiście wiele “podmisji”, które musimy mieć na uwadze budując biznes. Jednak główny cel jest bardzo klarowny. Zbudowaliśmy inny system nauczania, oparty o zupełnie inne założenia, inną filozofię i przede wszystkim badania naukowe a nie o 200 letnie założenia. Biznesowo i procesowo pokażemy, że rynku to akceptują i tego potrzebują.

Po co?

Dzięki temu naprawimy polskie szkolnictwo.

Wizja

Zanim założyłem PLA School i gdy znajomi pytali mnie jaka jest najlepsza szkoła językowa to zawsze odpowiadałem, że ta z mądrym właścicielem. Mądrzy ludzie uwielbiają otaczać się innymi mądrymi ludźmi.

Będąc w 2022 na wyjeździe dla przedsiębiorców w Chorwacji słuchałem przy piwku Franciszka Georgiew związanego z agencją Tigers. Zainspirowało mnie to o czym opowiedział. Pozwoliło mi to zrozumieć siebie, uporządkować własne rozkminy i znaleźć połączenie miedzy punktem A i B.

Punkt A i B

To te wszystkimi złe doświadczenia około edukacyjne sprzed lat, które wspomniałem na początku tego epizodu. A punkt B? Zrozumiałem, że on może być poza osią czasu mojego życia. Franek z wielką pasją mówił o gigantach. Firmach, które funkcjonują dziesiątki i nawet setki lat. Ktoś, kto je stworzył już nie żyje! Jednak wizja tej osoby sprawiła, że dzieło jego życia jest kontynuowane…

Zrozumiałem, że najlepsze i najstarsze firmy czy organizacje sięgają wzrokiem poza horyzont. Dlaczego funkcjonują do teraz? Wizja. My możemy już odejść z tego świata, ale cel pozostanie i jeśli wszystko przebiegnie zgodnie z planem, to zostawimy po sobie ludzi wyznających nasze wartości, mających tę samą wizję. Jaka jest wizja PLA School?

Wystarczy połączyć kropki…

Wierzę, że zwalenie żelaznej kurtyny i otworzenie się na prorozwojowy zachód to zbyt mało. Wejście do struktur Unii Europejskiej to również zbyt mało. Należy w końcu przebić najtrudniejsze i najcięższe bariery – mentalne, te w naszych głowach. Polacy, aby stać się obywatelami świata muszą zacząć skutecznie się komunikować, wtedy staną się ważni w rozwoju cywilizacji. Chcę, by tak było.

Podsumowując…

Czemu uczyć się języków?

To proste: by zmieniać świat, trzeba ten świat rozumieć.

A świat nie rozmawia po polsku.

Koniec.

Uwaga!!!

Skorzystaj z limitowanej promocji na

darmową konsultację 1na1…


This will close in 0 seconds

Mateusz Stasica