Przejdź do treści

Szkolenia, język angielski dla firm – czy to ma sens?

Nie jestem nauczycielem i nie jestem teoretykiem ale wiem czym charakteryzują się szkolenia, język angielski dla firm i benefity. Wywodzę się też z biznesu, obsługi klienta i ze sprzedaży. Jakościowej sprzedaży! A ta polega na poznawaniu problemów rozmówcy i rozwiązywaniu tych problemów. Tak, to jest takie proste i kwestię benefitów językowych również dla Ciebie uproszczę.

Dzisiaj o:

1. zyskach Twojej firmy,

2. o tym co traci Twoja firma bez języków obcych,

3. co zyskuje Twój pracownik.

Dzisiaj zrozumiesz czy język angielski dla firm jest Ci potrzebny!

Co Twoja firma zyskuje dzięki językom?

Wymieniać można naprawdę wiele! Jeśli Twoja firma faktycznie potrzebuje nauki języków i zorganizujesz solidne, spersonalizowane kursy (a nie po prostu tani benefit językowy) to korzyści jest naprawdę wiele:

  • Przeszkoleni pracownicy odciążą Twoją kadrę kierowniczą, dyrektorską czy kadrę zarządzającą,
  • Będą mogli sprostać większemu zakresowi obowiązków,
  • Stworzysz wizerunek marki międzynarodowej,
  • Zatrudnisz obcokrajowców wiedząc, że struktury Twojej firmy są na to przygotowane,
  • Realna inwestycja w pracowników polepszy ich nastawienie,
  • Podniesiesz kwalifikacje i wartość swoich pracowników,
  • Twoi pracownicy otrzymają dostęp do zupełnie nowej wiedzy branżowej i nowych treści, które do tej pory były zaszyfrowane innym językiem,
  • Będziesz mógł pracować z kompletnie nowym profilem klientów,
  • Wejdziesz na zagraniczne rynki,
  • I wiele więcej…

Ile z tych pozycji przekłada się na zwiększone zyski Twojej firmy? A ile z nich ogranicza Twoje koszty choćby poprzez zwiększenie retencji pracowniczej? Najlepsze i szczegółowe kalkulacje tudzież założenia jest w stanie zrobić tylko właściciel firmy, który jakoby stoi na wzgórzu niczym strateg i widzi całe pole rozgrywki. My możemy jedynie przytoczyć ogólne statystyki…

Odradzam języki obce w firmie jako benefit. Benefity realizują tylko jeden cel, czyli HRowy wpływ na pracownika. Ma się cieszyć, że coś tam dostaje. Ale czy to faktycznie przybliża Twoją firmę do konkretnego celu? W szerszej perspektywie takie benefity nie mają głębszego sensu. Języki obce w firmie muszą być przemyślaną inwestycją.

Co Twoja firma traci bez języków?

Język angielski dla firm to trudne zadanie do zrealizowania. Jest ono jednak opłacalne, a w wielu przypadkach po prostu niezbędne.

“Badanie ELAN (…), wykazało, że znaczący odsetek przedsiębiorstw europejskich każdego roku ponosi straty z powodu niewystarczających umiejętności językowych i międzykulturowych…” (Źródło: mambiznes.pl)

Doskonale rozumiemy, że w biznesie liczą się zasoby takie jak: czas, pieniądz, energia do działania… Każda inwestycja musi przynosić zwrot w postaci powiększenia któryś z zasobów. Języki akurat wpływają na funkcjonowanie firmy wielopłaszczyznowo. Podejrzewam, że nawet nie przemknęło Ci przez myśl, że nauka języków poprawia funkcjonowanie mózgu Twojego pracownika, będzie mieć lepszą pamięć, nie zachoruje na Alzheimera i takie tam.

Dla lepszego zrozumienia rozmiaru strat o których zacząłem w poprzednim cytacie przytoczę słowa Pani Coussins z APPG, Wielka Brytania:

“The UK economy is already losing around £50 bilion a year in lost contracts because of lack of language skills in the workforce,” (za theguardian.com)

Zerknijmy co u naszych zachodnich sąsiadów

„The law in most federal states in Germany states that your employer must offer you five days of Bildungsurlaub or “educational leave” per year.” (źródło communicaid.com)

To znaczy, że każdego roku niemiecki pracodawca musi przeznaczyć na edukację i rozwój swojego pracownika 5 dni roboczych, czyli 40 godzin. Innymi słowy, pracownik prawie godzinę tygodniowo musi spędzić dokształcając się
w pracy i to jest wymagane przez prawo.

Myślisz, że w Polsce z naszą śmierdzącą słodkim zapachem starego potu i przejrzałej cebuli kulturą pracy jest lepiej?
U Ciebie może być lepiej…

Język angielski dla firm a Twój pracownik

Zmieńmy perspektywę. Doinwestowany pracownik to dobry pracownik, dlatego daj mu realne profity wykraczające poza comiesięczną pensję w formie naprawdę angażującego kursu językowego. Ale nie tego taniego, na odwal się, grupowego…

Daj mu coś, co serio sprawi, że co tydzień będzie po prostu lepszy i bardziej wartościowy. Język angielski dla firm to musi być inwestycja w działalność, ale również w człowieka. I nie bój się, że wyszkolisz pracownika a on zwieje z Twojej firmy. Zwieje, jak go nie będziesz szkolić i uda się tam, gdzie – nie zgadniesz – będą go szkolić.

  • Damy Twojemu pracownikowi odpowiednie narzędzia językowe, które wykorzysta w życiu prywatnym,
  • Jeszcze częściej będzie z nich korzystać w życiu zawodowym,
  • Z najlepszym rezultatem obsłuży zagranicznego klienta biznesowego,
  • Utrzyma długotrwałe i jakościowe relacje z partnerami,
  • Odnajdzie się on pośród nowoczesnych, międzynarodowych trendów i poszerzy horyzonty,
  • Dzięki temu ułatwi pracę sobie, a także swojemu zespołowi,
  • Będzie mógł działać w ekipie międzynarodowej spełniając się na swoim stanowisku
  • Pozna nowy język zyskując realne umiejętności i dowartościowując się,
  • Zacznie szanować swoją pracę, w której poczuje się zadbany,
  • I wiele więcej…

Właśnie dlatego w PLA School układamy nasze szkolenia tak, by kursanci poznali konkretną i pożądaną wiedzę. Robimy solidny audyt i wyjaśniamy procesy nauki jak żadna inna szkoła. Zerknij na naszą stronę: www.pla-school.pl – dowiedz się więcej i poczytaj o naszej zupełnie nowej na rynku usłudze językowej z zakresu szkoleń językowych.

Uwaga!!!

Skorzystaj z limitowanej promocji na

darmową konsultację 1na1…


This will close in 0 seconds

Mateusz Stasica